mårten johansen

det är snart juni och dags för studenterna att springa ut och hoppa på vagnen runt stan. men det är en månad kvar, kanske den mest stressiga och längtansfulla månaden på dessa 3 år. alla prov och inlämningsuppgifter som ska göras och studentfester som ska planeras. jag är så himla glad för att mårten håller modet uppe, jag ser hur han kämpar för att få timmarna räcka till och jag känner igen mig så väl. men det är bara en månad kvar, så håll ut älskling, du klarar det här och jag vet att en vacker dag kommer ett fint brev från polishögskolan trilla ned i brevlådan. jag tror på dig, jag vet att så länge du kämpar och så länge du vill det här så kommer du att klara allt.

jag kommer stå vid din sida genom allt. för vi har en framtid, vi har redan planerat att flytta ihop och leva tillsammans. det är det vi vill och det vi ska jobba för. jag vill inget annat. jag vill komma hem efter skolan/jobbet och mysa med dig framför våran tv i våran soffa, jag vill komma på när jag står där med kylskåpsdörren öppen att vi glömde köpa mjölk. jag vill komma med frukost till dig på lördagsmorgonen och jag vill stå i tvättstugan och tvätta våra kläder tillsammans. jag vill vara med dig, ingen annan.

äntligen ser jag en framtid, jag inte sett på flera år. när jag gick på gymnasiet var allt bara en stor längtan bort från verkligheten. jag struntade i allt, betyg, jobb, allt. en del saker bara flöt på, andra rann bort i sanden. och det är nu jag inser hur mycket jag ångrar att jag inte tog tag i det. jag ser mårtens betyg och jag blir så stolt över honom, men samtidigt så ledsen över att jag vet att jag med kunde men jag orkade inte hålla modet uppe. det fanns ingen som trodde på mig, inte ens jag själv. jag hade ingen dröm att sträva efter, jag visste inte vad jag ville bli, för jag var ju inte bra på nåt. men nu vet jag, och jag tänker jobba hårt för det, för nu har jag en som verkligen tror på att jag kan. som tror på mig när stormen drar in. jag ska gå teater, jag ska söka till teaterhögskolan och jag ska dit.

jag vet att vi kan gå igenom allt älskling. så länge jag vet att du finns vid min sida såsom jag finns för dig så klarar vi allt. vi ska bli något, tillsammans. det vet jag. jag tror på oss.

jag älskar dig mårten johansen. jag älskar oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0