Balen 2011

var inte så himla pepp på bal innan, eftersom min klänning var så himla mycket fel på från början. och jag var så himla irriterad på det där tanterna som tvingade mig betala när jag inte ens kunde få på mig den. Men det blev rätt bra tillslut..


kan börja med att säga att baldagen inte kunde bli så mycket bättre. redan kvällen innan låg jag i saras säng och tjatade om att jag inte kunde sova. tror att lite nervositet låg bakom det hela faktiskt. sara försökte trötta ut mig med timtals part om hennes liverfarenheter. men jag vart inte alls trött. slutade ändå med att jag somnade vid 3, 4 på natten och då var jag inte så morgonpigg dagen därpå.

vi började tidigt på morgonen. klockan åtta började vi locka mitt hår, sedan kom daniella och annie som skulle bli sminkade. sen vid ett var jag klar med både hår och smink. åkte hem och tvättade av mig lite och tog på mig lite lukta-gott och sen började knölet att få på sig balklänning och underkjol. av och på, av och på. sen satt den!

mårten kom hem till mig och pappa fotograferades oss lite innan jag knölade in mig i bilen som en bakelse. pappa skjutsade oss till folkets park Vadstena där vi skulle byta bil och tåga in till Slottet och Hamnparken. Vi åkte en svart bmw cab in och blev avsläppta vid "rödamattan", som förövrigt bara var en meter lång. Värt! Det var så sjukt mycket folk, hade inte förväntat mig det faktiskt, och därför inte kunnat förbereda mig mentalt. för visst var det oerhört jobbigt att gå en länga där och alla bara står och tittar, dömmer och viskar. eller så kändes det iaf. jobbigt!

men det var jättemånga fina, både släkt och vänner som kom. blev helt glad i själen. lycka är att ha så underbara människor som kommer och tittar på en. varm om hjärtat.

vi befann oss i hamnparken i två timmar eller nåt. jättemysigt i början men efter sisodär 1,5 timma så ville man ju bara gå in och börja festen. innan vi gick in hann vi bli fotograferade av både pappa, massa andra människor och fotografen själv. jag och mårten pratade lite och kramade varandra innan vi bestämde oss för att ta oss in i slottet. sen var det insläpp med välkomstdrink, sökte upp våra platser och hamnade rätt bra tillslut. det serverades tre rätters och det var väldigt trevligt vid bordet. hade musikquiz och sedan lite mingel igen och därefter ett misslyckat försök till vals. skuttade runt några minuter sen gav de mesta upp. värdelöst, men kul!

sen fortsatte det med dans, dricka och mingel med fina människor och min älskling. helt underbar dag/kväll! jag är supernöjd, verkligen!





* sen kan jag tycka att det är väldigt pinsamt att supa sig dyngrak, bli tillsagd av vakterna ett x antalt gånger och bli utslängd på det. tycker personligen inte att balen innebär att dricka sig full och skämma bort sig totalt, förstöra klänningen osv. enbart pinsamt och fullständigt onödigt. det finns liksom andra tillfällen att häva alkohol på.



Tack för att du gjorde balen värd att minnas! jag älskar dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0