förbredelser till modevisningen

jag var uppe tio i sex. gjorde snabbt i ordning mig, åt lite frukost och skyndade mig iväg till sju-tåget. träffade sara där som skulle styla mig. åkte ända till norrköping och ända bort till norrköpings ände. till slut var vi på kungsgårdsgymnasiet. jag var med på en av hennes första lektioner, samhäll. efter det hade vi lång rast och lunch. sen bar det av till salongen och sätta igång. jag satt mest och blev ompysslad, men det var påfrestande ändå. jag är inte van vid så mycket smink som jag ska bära, så det kliar och svider och aaah. måste bli van annars kommer jag gå och gnälla under hela modevisningen. jobbig tjej. efter ett antal timmar var vi klara med smink och hår. vi tog spårvagnen till hageby för att beställa smink. blev dock inget smink beställt, vi drog en donken istället sen satte vi oss på spårvagnen till stationen. jag åkte till mantorp där jag blev hämtad av mårriz och hans pappi. helt utslagen tjej.

tyvärr kan jag inte visa några bilder eftersom hela sminkning är klar nu. ni får vänta till modevisningen, därefter kommer bilder. ihih.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0