man blir så less ibland.

helgen var fin. precis som jag hade väntat mig. och elins lägenhet var fin. precis som jag trodde. utgången kanske inte vart jättelyckad pga att vi är inte 21. men mina vänner var fina och vi hade det roligt ändå.

idag var inte alls en fin dag. morgonen var fin då jag började halv 2 och kunde ligga i sängen med en pojkvän som var ledig från skolan. men vädret var inte alls kul, åka buss ledde till försening och väldigt kall hanna som fick springa som en tok till skolan. och det kändes lite som om man var utomlands när man lutade huvudet tillbaka, blundade och lyssnade på musik. vägen kändes då som en grus väg med typ en miljard hål i och bussen kändes som den skulle ramla ihop när som. som utomlands alltså. den verkliga historian var av annat slag. typ en halv meter snö på vägen och hastigheten var 30 km/h.

och så skulle jag ta bussen hem dårå, men den bussen kom aldrig. och den historian var så att det fanns ingen buss som skulle komma, någonsin. och det pga att det var totalt vägstopp mellan motala och skänninge. så jag ringde pappa, men han kunde inte dyka upp i motala förens 1,5h senare, eftersom jag inte då visste vart olyckan hade inträffat för att Östgötatrafiken är sämst och kan inte informera. hem fick vi i alla fall åka via vadstena. underbar resa det också. satt helspänd och trodde att vi när som skulle ligga i diket med fötter rakt upp. runt 7 var jag hemma, hel och behållen men en aning kall, blöt och irriterad.

men imorgon är jag ledig. tack och lov.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0