söndag

söndagar brukar oftast vara en ångest laddad dag, man går runt och är lite tjurskalle, trött på livet och känner sig kanske lite sjuk. sluta klaga och gör som jag!

  • Gå aldrig upp tidigt en söndag.
  • Gör en god frukost och njut av den i sängen under täcket.
  • Gör något du verkligen uppskattar och njut av det.
  • Ha på dig myskläder eller gör dig snygg. vad du än känner dig bekväm i.
  • För att slippa laga mat, diska osv. beställ mat, det är ju trots allt fortfarande helg och söndag.
  • Slå på någon bra film eller titta på ditt favoritprogram.
  • Varför inte träna en timme? man mår ju så sjukt bra efter och sen somnar man gott på kvällen.

Självklart finns det ju en del måsten man ska göra under dagen, brukar alltid finnas något tråkigt. men det viktigaste är att du först och främst njuter av morgonen och middagen. ingen mår bra av stress, det är ju faktiskt konstaterat.

Idag sov jag och mårten länge, åt frukost på sängen, myste och tittade lite på tv. sen tog vi en långpromenad i sya med lilla Lucy. Höstpromenader är dom finaste promenaderna på året enligt mig, så mysigt. När vi var hemma igen pluggade vi någon timme och sen åt vi väldigt god hemmagjord pizza av hans pappa. nu är vi hemma hos mig igen. vi har nu spenderat en hel vecka tillsammans utan att ens gå ifrån varandra längre än fem meter. vi har inte gjort någonting i princip, ätit buffé med elina och fredrik i lkpg en kväll och sen bara myst och tittat på film hela lovet. mamma tycker vi är som gifta, jag håller med och det är fint äre. jag trivs bäst i hans sällskap. mmmm my man.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0