öl och Hoffmaestro

jag hann inte ens vakna igår innan jag började sätta igång att städa hela huset med mamma. vips var allt klart på bara några timmar så nu bor jag, för tillfället, i ett ganska så rent hus. sedan började jag mitt egna lilla hemma-spa, det var mys och jag kände mig fräschis.

tog bussen till mjölet och träffade på martin och elin, och vi träffade emmy, karin och sibb. hade sällskap till lkpg och där drog vi oss en donk och några öl/cider på 55:an. det var gött. vädret var då lite knas, kändes kvavt, ungefär som att gå inomhus. det ljuset också. typiskt åskväder. men vädret höll i sig skapligt ändå tycker jag!

jag, elin och martin drog oss till strandgatan där Hoffmaestro skulle spela vid 24. vi öste lite på dansgolvet och tog oss några öl. och det var gött, igen. sen var det bara att ställa sig och knuffas med alla anda Hoffmaestro-fans och det var ju inte så lätt kan jag säga. innan dom ens hade börjat så svimmade jag! det var ett sånt sjukt jävla tryck och jag fick verkligen ingen luft. det är helt svart, minns ingenting. det enda jag minns var att jag och martin kom fram till ett gäng med stora halsband. vilket visade sig vara just, Hoffmaestro! Kom ut och fick mig lite friskluft och då kunde jag andas normalt igen. då var det bara in och ösa!

vi stod faktiskt backstage ett litet tag, gu' va coola vi är! sen ställde vi oss i publiken och hoppade, skrek och sjöng. Tänk dig att duscha i svett! ja, för svetten var ENORM där inne. det såg ut som alla hade tagit sig ett bad. det var inte fräscht alls. Men fyhelvete va Hoffmaestro ÄGDE! dom är fan helt klart bääääst! dock är jag fortfarande lite tagen av händelsen!

efter hade vi tänkt dra oss till krogen och fortsätta öl drickandet men efter att ha badat i svett var vi inte lika sugna på det. så vi drog oss till station där min pappa hämtade oss!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0