Listen up!

något som verkligen irriterar mig är när andra blir arga när man själv får fina komplimanger. jag är glad att vissa faktiskt vågar skriva på msn vad dom tycker och tänker, medan andra skriver anonyma kommentarer. Bara så alla vet raderas dom, det är inget jag vill ha på min blogg!

Tillbaka till ämnet. Jag var ute med mina vänner i fredags och hade en av dom bästa kvällarna i mitt liv! Jag skrev på bloggen att jag hade fått fina komplimanger och jag hade blivit jätteglad. Vad är själva problemet? Att jag får komplimanger? Att andra tycker jag är vacker? Eller att ni är svartsjuka? jag tror det sistnämnda.

Jag var ute och dansade, hade kul med mina vänner och umgicks med nytt folk som faktiskt verkade gilla oss. Jag är inte någon som dömmer människor hur dom ser ut, jag bjöd upp killar att dansa och då tycker andra att jag är "slampig"? Jag kan tyvärr inte hålla med er, jag bjuder upp för att dansa, det kvittar hur dom ser ut och vad dom har på sig. Alla jag pratade med den kvällen verkade så himla trevliga och gulliga. Jag skiter i hur dom ser ut, huvudsaken är hur dom ÄR.

Sen att andra tycker jag är ful, äcklig och allt. Jag skiter fullständigt i det! Jag är jävligt nöjd (om man får säga så?) med mig själv. Jag är frisk, jag mår bra, har underbara människor runt omkring mig hela tiden som uppskattar mig. Jag trivs med allt! faktiskt. Det kanske är svårt att säga för andra att dom är nöjda med sina kopp och känner att dom faktiskt ser bra ut, jag kan göra det även fast jag inte har Jessica Albas kropp. Jag är frisk och det är huvudsaken!

Anledningen till det, är att jag har en mamma, hon fyller 40 år i år. Hon skulle kunna ha många år framför sig, hon skulle kunna göra vad hon vill egentligen men tyvärr kan hon inte det! Hon har en leversjukdom som är nästintill dödlig. Hon väger 36 kilo och bor till och från på sjukhuset. Hon orkar inte göra någonting, hon kan inte ta hand om sina barn, hon kan inte ens ta hand om sig själv. Och i alla dessa år som jag har fått gå igenom det här har jag lärt mig att vara nöjd med mig själv, för jag är frisk och jag kan göra vad jag vill!

Så snälla, sluta för guds skull och trycka ner andra som faktiskt är nöjda med sig själva. Bli nöjd med dig själv istället, för jag tror problemet ligger där!

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0