Förvirrad natt

Typ världens längsta skoldag? Egentligen inte, men det kändes som det.
Stack lite tidigare idag från Foto lektionen. Känner att jag har inte så mycket där att göra om jag inte har min kamera med mig. Gick en kort runda på stan, sprang mest förbi alla affärer men smet in på Expert för att köpa mig en liten väska till min nya digitalkamera. Sen kuta jag iväg till bussen och hem. Nu sitter jag här, eller snarare ligger nedbäddad i min säng. Kommer säkert somna, skulle inte förvåna mig. Men nu är det faktiskt slut på veckan och jag är trött. På riktigt.

Jag måste berätta en sak som hände inatt. Ganska läskigt faktiskt.
Jag har inte en aning om vad klockan var då eller så, men hur som helst, jag vaknade av ett rejält skrik! Blev skit skraj och sprang upp för att titta va det var. Sprang in till mamma som förvånat tände lampan och frågade vad som hade hänt. Utan att säga ett ord sprang jag ner i hopp om att det inte skulle vara någon mördare i köket (jovars, livlig fantasi sådär på natten). Jag sprang ner, och ingen där. Gick och la mig igen och somnade. Vaknade igen av ett himla skrik, sprang upp och mötte mamma vid dörröppningen som till sin förvåning undrade för andra gången om det hade hänt något. Jag blev då ganska förvirrad och hon sa att jag måste ha drömt något och skrikit. Jag tänkte inte så mycket mer på det och gick och la mig igen. Sen vaknade jag tillslut igen av att jag själv skrek till. Och då var min undran över. Jag hade då blivit rädd av mitt eget skrik! Nu frågar jag mig själv. Vad var det jag drömde?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0