En månad!

Har pluggat lite svenska. Nej, massor svenska. Men ingenting fastnar. Jag vill bara lägga ner hela skiten och strunta i provet. Fan. Ångest.

Något som piggar upp mig lite är att mamma har börjat julpynta, på söndag är det första advent, om några veckor är det jullov och om exakt en månad är det julafton. Sånt gör mig glad!
Men jag måste vara ärlig och säga, trots att julafton är en dag man spenderar med släkt så finns det mycket jag inte gillar.
Vi börjar med Kalle Anka, nog kanske det tråkigaste på hela året men man känner sig bara tvungen att titta på det.
Sen maten, jag gillar kanske 1/3 av allt som står på julbordet, inte ens det. Vad fan äter man sill för, skinka känns fan rå och janssons frestelse, vad är det för påhitt? Kanske det äckligaste jag vet. Nej, gröten är nog det äckligaste jag vet. Jag minns när jag var liten och farmor satt med hundögon bredvid med sin gröt och bad mig äta liiiite. Jag ärligt talat ville spy i gröten, jag mår illa bara jag känner lukten av den.
Nästa då. Julklappar. Jag blir glad av att både ge och få, men att sitta där och öppna dom och säga tack. Jag blir självklart alltid glad av det jag får, men det ligger liksom som en pinsam tystnad. Och det är fan äckligt, jag hatar pinsam tystnad. Man borde öppna alla julklappar på kvällen när man sitter ensam. Jag uppskattar det så mycket mer då.
Det sista och det mest obehagliga. Julgranen. Jag gillar inte att pynta den, i våran familj blir det oftast för mycket pynt. Hur mycket jag än försöker övertala mamma att det räcker med några kulor så hjälper det inte. Våran gran består av julpynt. Och sen barr, jag hatar barr. Det ligger kvar i flera månader efter jul, ovärt tycker jag. Plastgran bör man ha!

Det fina med jul är att det endast är en gång om året och jag kan faktiskt uppskatta det då. Dock kommer jag nog aldrig uppskatta gröt, inte heller janssons frestelse.

Jag saknar dig

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0