Stockholm

Måndag;
Började dagen med en låång dusch, så lång att jag inte ens
hann äta någon frukost innan vi var tvugna att åka.
Tanken var att vi skulle vara framme vid 2 men vi lyckades inte
komma iväg förens vid 1 och på grund av massa långa
bilköer hela vägen till Sthlm så var vi framme 5.


Min mamma är så fin (:


Pappa var chauffören under hela resan ;)


Tidsfördriv i baksätet (y) ihihi.

Väl framme i sthlm så var första stoppet hos mina sysslingar.
Och det var riktigt kul att träffa alla där, så himla länge sen!
Dessutom hade Gabriella fått en liten bebis vid namn Leon (:
Och han var ju rätt intressant! Minst sagt.
Man fick liksom inte nog av lillkillen!





Hur som helst, där spenderade vi resten av kvällen.
När vi kom dit så åt vi god mat, låg och pratade lite i sängen.
Hade mycket att prata om kan man säga!
Jag bytte också blöja på Leon, första gången jag bytt blöja.
Premiär, haha ! Men det gick ju bra, he.
Livrädd dock för att man har hört att killen lyckats pissa
ner ett par människor, hahah!

Sen tog jag och Lidia med oss hunden på äventyr i Alby.
Gick en sväng och pratade av oss och det var skönt!
Och det är i sånna här stunder det verkligen gör så ont
för att man inte har släkten i närheten. För dom är faktiskt
dom allra bästa i den här världen!


Nåja, när vi kom tillbaka så bestämde vi oss för att kolla
Baksmällan! Och jag ger den 5 av 5 solar.
Jägarns, den hade något riktigt bra. Jag typ dog av skratt!
Om ni inte har sett den, SE DEN! okej?

När klockan började närma sig 12 tiden så var det dags att gå.
Så jag, mamma och pappa begav oss till Sundbyberg till lägenheten.
Jag somnade typ .. direkt!

Tisdag;
Gick upp skaplig tidigt.
Började även denna dagen med en duch och en hejdundrande
frukost och det satt bra i magen!
Sen fixade vi oss och tog tunnelbanan in till stan!
Började vid Hötorget och promenerade längs gatorna.
Sen lunchade vi på en fin restaurang i gamla stan och tjena,
vad gott det var! Maten var dock as dyr men det var värt varenda öre.
Avslutade med ett par drinkar och sen blev det ännu mer
shopping. Och denna dagen fyndade jag ett par jeans,
ett linne, en MJ-cd och ett armband (:



Sen tog vi tunnelbanan tillbaka till lägenheten
där vi vilade fötterna och efter bara någon timme så bestämde
vi oss för att gå på bio. Tog bilen till Kista där vi skulle se på
The Proposal och den var också jäkligt bra!
Riktigt bra, sen den också när ni ändå är igång, haha!


(På bilden ser ni mitt nya linne och mina nya jeans, ;) )

Sen åkte vi hem och somnade gott!

Onsdag;
Blev att gå upp tidigt, skynda i sig frukosten och skynda på sig
kläderna och sminket fick jag ta i bilen. Stressstressstress!
Och ja, jag stressade för att pappa skulle jobba lite i Strängnäs.
Tanken var att medan pappa jobbade så skulle jag och mamma
shoppa loss på drottninggatan igen, men vi var inte så pepp på det
så vi hängde med till Strängnäs istället.

Och det var en jättegullig stad.
En liten hamnstad men en del små butiker.
Ja, vi strosade runt vid hamnen först och därefter
begav vi oss upp till Gallerian.
Jag hittade bland annat en rosa Fred Perry tröja (:








Sen kom pappa och joinade oss och därefter begav vi oss
tillbaka mot storstaden!
Denna gång åkte vi hem till martina :)
Började med god mat och sedan drog vi tjejer iväg till Skärholmen
för ännu mer shopping men jag typ tröttnade på det så tog
med mig Martina till glassbaren där vi mumsade på
alla möjliga smaker!






Efter det mötte vi upp mammorna och drog hem igen.
Jag och Martina låg mest i soffan och myste (:
Efter det blev vi så trötta så vi drog tillbaka till lägenheten
för att bara slappa.
Sen framåt kvällen så tänkte vi gå och äta på någon
resturang men jag orkade inte gå så långt så vi stannade på
donken! hahah. Men på vägen hem så stannade vi till
på krogen som min syssling äger och där drack vi några
drinkar och jag lärde mig bland annat att göra melon soure!
Inte det lättaste dock!
Sen gick vi tillbaka till lägenheten för att sova.

Torsdag;
Gick upp tidigt och fixade, sen tog vi vårat pick&pack
och fyllde bilen. Sen åkte vi hem till mina sysslingar där vi
åt lite, fikade och pratade.
Jag, Gabriella, Lidia och lille Leon slumrade även till
i sängen, det var myyyys på högnivå (:
Sen när klockan började närma sig tre så sa vi hejdå
och brummade iväg hem till Skänninge med ett stopp
I Lkpg. Som om vi inte fått nog med all shopping? he.
Var hemma runt 8 tiden, typ dödstrött?





Och det var min Stockholms resa!
Riktigt fina dagar med de människor som betyder
allra mest. Jag är så tacksam över all den kärlek jag får <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0